2023. dec 15.

Ludányi Bettina: Kisujjeskü

írta: Mézesmoly
Ludányi Bettina: Kisujjeskü

img_3548.jpgLerántott a sötét mélybe ez a könyv, és csak akkor jöttem fel a felszínre, mikor néha erőltetve bezártam a könyvet. De akkor sem igazan, bemászott a bőröm alá és velem volt a nap minden percében.

Nehéz olvasmány volt, a szó pozitív értelmében. Az írónő zsenialitása olyan részlet gazdag képeket alkotott, ahol hallottam a fejemben a hangokat, éreztem a szagokat, együtt izgultam a szereplőkkel és rettegtem az áldozatokkal, borsózott a hátam a gyilkostól. Ő az a típusú gyilkos, aki mindenki rémálma. 

Négyféle fejezetben megismerhetjük

  • a Múltat, egy szenvedő kisfiú életét, aki a neveltetése miatt nem lehet boldog;
  • a jelenben a Gyilkost, aki áldozatait szedi, haláluk kimenetelét pedig a szerencsére bízza 🎲;
  • a jelenben a Nyomozónőt, akinek a bűnesetek mellett saját démonjaival is meg kell küzdenie;
  • és a jelenben a Milliárdost, akit egy zsaroló tart sakkban, de minden áron meg akarja védeni a legfontosabb embert az életében.

Bizonytalanság. Így jellemezném a könyv első felét. Mert annyira össze lettem zavarva fejezetről fejezetre, hogy csak találgatni tudtam, most akkor ki kicsoda. Ilyen feszültség kísért végig az egész könyv során, fenntartva ezt az utolsó oldalakig. A történet szálak szépen lassan találkoznak és a könyv végére kialakul az a zseniális egész, ami miatt imádtam ezt a könyvet.

Ajánlom mindenkinek, aki szereti a pszicho-thrillereket, érdeklődik olyan téma iránt, mint a nevelés lélektana, és nem riad meg egy-egy véresebb jelenettől.  

‼️Brutális gyilkosságok, bántalmazás, fizikai erőszak jelenik meg a könyvben‼️ 

Kezdem meglátni a következményeket - motyogom magam elé meredve. - Hogy a nevelésem által mivé váltam.

Egy híres Shakespeare idézet is szerepel a könyvben, ami a könyv végén, fordulatról fordulatra nyert csak igazán értelmet, arcon csapva az igazsággal:

Színház az egész világ,

És színész benne minden férfi és nő.

Egy történet lezárult, viszont nem minden szál lett elvarrva!

Köszönöm szépen Ludányi Bettina a bizalmat és a lehetőséget, hogy a csapatod tagja lehetek ☺️

Fülszöveg

A szerencse forgandó. A tét ezúttal: az élet.

Los Angeles utcáit egy gyilkos járja. A bűn városában ez cseppet sem meglepő, ugyanakkor ő más, mint akikkel eddig dolga volt a rendőrségnek. Alexia Sears nyomozónak már a gyilkosság helyszínén különös előérzetei támadnak, ám a nyomozásnak még azelőtt vége szakad, hogy fényt tudna deríteni a titkokra.

Noah Edwards, a város legnagyobb ingatlanbefektetőjének örököse különös üzenetet kap.

Kezdetben nem vesz róla tudomást, ám amikor egy újabb levél érkezik, kénytelen felbérelni egy nyomozót a szerettei biztonsága érdekében.

Ő lehet a város legújabb gonosztevőjének kiszemeltje? Vajon mi köze a gyilkosságokhoz egy falba karcolt dobókockának? Mennyit ér egy gyermekként tett eskü?

Ludányi Bettina ebben a regényben ismét egy pszichológiai témát boncolgat. A nevelés lélektanának és az elme programozásának kérdései szövik át a történetet, amely a pszichológiai thriller és dráma eszköztárára épül.

Tulajdonságok

  • Kiadó: Álomgyár Kiadó
  • Oldalszám: 376
  • Kötésmód: puhakötés
  • Nyelv: magyar

 

A könyvet itt találod meg

Szólj hozzá