2023. nov 26.

Katy Hays: A kolostor

írta: Mézesmoly
Katy Hays: A kolostor

Nem kérdés, a legszebb könyv a polcomon. Gyönyörű kivitelezés, csak fogni és nézegetni is öröm.

Különleges könyv, egyáltalán nem ilyenre számítottam.

A new yorki Met Cloisters múzeumban játszódik, amit átjár a titokzatosság és rejtély. Ann itt kap nyári munkalehetőséget az egyetem után, a helyi kurátor mellett. Szakterületük a tarot kártyák.

Bepillantást nyerünk ennek a csodálatos épületnek a falai mögé, érdemes róla videókat nézni, tényleg gyönyörű.

Beleláthatunk a múzeumi dolgozók életébe, mindennapjaiba, szenvedélyeibe. És persze megismerhetjük a tarot kártyák titokzatos világát. De semmi misztikum, varázslat nincs a könyvben, csak maga a hit ami a kártyák és a jóslás köré épül.

Mennyi szenvedély fér bele egy tudományos pályába, meddig mehetünk el?

Az első tarot kártyapakliban tényleg meg van a jóslás ereje, vagy az elfogyasztott kábítószerek hatása alatt látunk olyan képeket, amiket végül elhiszünk?

Lassan tudtam haladni a könyvvel, eleinte gyakran letettem, magával ragadott a hely szelleme, szerettem érlelgetni napokig is akár egy-egy fejezetet. Nagyon szerettem volna szeretni és a titokzatossága magával is ragadott, viszont nem tudnám ismét elolvasni. Az elején nagyon jól építkezett, a kétharmadánál éreztem, hogy kezd elveszíteni, hogy nem az én stílusom a könyv.

Nem bántam meg, hogy olvastam, számomra eddig ismeretlen világba nyertem betekintést, mindemellett a könyv maga tényleg csodálatos.

‼️ A könyvben halál és kábítószer fogyasztás megjelenik‼️

Fülszöveg

Ann Stilwell nyárra jön New Yorkba, hogy asszisztensként dolgozzon a Metropolitan múzeum kurátora mellett. De aztán úgy alakul, hogy a „Kolostorba” osztják be, ebbe a kerttel körülvett gótikus múzeumba, amelyben középkori gyűjtemény található, és egy csapat kutató, akik a jóslás történetét tanulmányozzák.

Ann mindent megtenne, hogy szabaduljon fájdalmas múltjától, ezért örömest beleássa magát a kutatóknak a jövendőmondás eredetéhez fűződő, extravagáns elméleteibe. Tudományos kíváncsiságnak indul, de hamar megszállottság lesz belőle, amikor Ann felfedez egy 15. századi tarot kártyapaklit. Lehetséges, hogy ez a pakli a jövendőmondás kulcsa?

A Kolostorban veszélyes játék zajlik, amelynek a hatalom, a csábítás és az ambíciók jelölik ki a kereteit. Amikor ez valakinek az életébe kerül, Ann már nem szabadulhat. Megkezdődik a versenyfutás a válaszokért egy olyan világban, amelyről már nem tudhatjuk biztosan, ősi vagy modern.

Tulajdonságok

  • Kiadó: 21. Század Kiadó
  • Oldalszám: 332
  • Kötésmód: keménytáblás, védőborítóval
  • Nyelv: magyar
Szólj hozzá

21. Század Kiadó Katy Hays A kolostor